Biserica Calvaria

Biserica Calvaria

radu
Este unul din cele mai vechi monumente ale Clujului .Valul de pamant intarit cu lemn pe care se afla constructia dateaza din sec. IX si se presupune ca a fost cetatea Voievodului Gelu. In anul 1060 a fost infiintata Abatia Benedictina De-a lungul anilor biserica a fost distrusa de mai multe ori ,in 1241 de invazia tatara , in 1598 de un traznet , in 1658 iarasi de tatari si de fiecare data reconstruita. In sec. XVIII a fost folosita drept depozit de armament. Cladirea apartine in prezent Bisericii Romano-Catolice si a primit in anul 1998 premiul Europa Nostra. Dupa numele dealului pe care e situata, Biserica este cunoscuta sub numele Calvaria.It is one of the oldest monuments of Cluj . The construction is situated on an earth wall reinforced with wood made in IX century , that is supposed to be the fortress of Duke Gelu. By year 1060 the Benedictine Abbey was founded here . Along the time the church was destroyed several times , in 1241 by Tartars , in 1598 by a lightning , in 1658 again by Tartars and each time rebuild. In XVIII century it was used as arsenal. The building now belongs to the Roman Catholic Church and was awarded the prize Europa Nostra in 1998. By the name of the hill where it stands the Church is named Calvary.
Default Title